Карта инициативной среды ТГУ

05.04.2018 в рамках проекта «Развитие иноязычной компетенции студентов ТГУ» состоялась лекция на английском языке на тему Hydrological Aspects of Physical Geography («Гидрологические аспекты физической географии»).

Лекция состояла из двух частей. В первой лектор, Александр Сергеевич Тарасов (ассистент кафедры гидрологии ГГФ ТГУ), заострил внимание на одном из важнейших аспектов для современной науки о земле – загрязнении воды. В частности, речь шла о загрязнении мирового океана пластиком. В завершении студентам был предложен квиз, состоящий из вопросов о современном состоянии мирового океана.

Вторая часть лекции была посвящена приближающемуся Дню Земли, который ежегодно отмечается по всему миру 22 апреля. Здесь было освещено проведение первого Дня Земли и приведены итоги более чем тридцатилетней истории положительных климатических изменений, ставших результатом повышенного внимания людей к проблемам экологии.

В конце лекции были подведены итоги, и лектор ответил на вопросы студентов.            

 

The lecture on the topic Hydrological Aspects of Physical Geography

On April 5, 2018, as part of the project “Development of foreign language competence of TSU students”, the lecture on the topic Hydrological Aspects of Physical Geography was held in English.

The lecture comprised two parts. In the first one, the lecturer, Alexander S. Tarasov (Assistant, Department of Hydrology FGG TSU), stressed the students’ attention to one of the most important aspects of the modern Earth Science – water pollution. In particular, pollution of the world ocean with plastic was mentioned. At the end of this part, the students completed a quiz with the questions concerning a modern state of the world ocean.

The second part of the lecture was devoted to the upcoming Earth Day which is annually celebrated all over the world on April 22. Here were revealed the first celebration of Earth Day and more than thirty years of history of positive climate changes which resulted from the people’s increased attention to ecological problems.

At the end of the lecture, the conclusion was made and the lecturer answered the students’ questions.